Efter ansökan

När ansökan kommit in så registreras den av skolan. Du som sökt får bekräftelse på att ansökan är mottagen med mejl eller post inom en vecka. Skulle du inte få bekräftelse på att din ansökan är mottagen inom en vecka ber vi dig kontakta oss.

Vid ofullständig ansökan ombeds du inkomma med kompletteringar. Ansökan behandlas och du får ett skriftligt besked om du har blivit antagen, reservplacerad eller fått avslag. I samband med att du tackar ja till en erbjuden plats på skolan ska du betala en så kallad bekräftelseavgift snarast möjligt. Denna avgift används sedan till en gemensam kassa för resor och studiebesök. Du får också ett välkomstbrev där all information om kursstarten framgår.

Några av kurser genomför intervju- testdagar läs mer under respektive kurs.

I slutet av juni (för ansökan till hösttermin) fattar antagningsgruppen beslut och du får ett brev med posten. Du måste då tacka ja eller nej om du blir erbjuden en plats. Beslutet är grundat på antagningskriterierna som du kan läsa mer om under varje kurs sida.

Sidan uppdaterades den 26 oktober, 2017